2013. július 24., szerda

Ramszesz 2. társasjáték

A Ravensburger új társasjátékának bevezető sztorijában feledékeny fáraónk nem emlékszik, hogy melyik kincsét melyik piramisba rejtette. A Ramszesz II egy izgalmas memóriajáték-ot kínál az egész család számára. A játéktér sok kis piramisból tevődik össze, és minden piramis alatt kincseskamra van, amiben vagy van kincs, vagy nincs. A játék kezdetén a kincseket kell elhelyeznünk úgy, hogy minden játékban résztvevő jól megtekinthesse. Fontos betartani azt a szabályt, amiben az áll, hogy 2x2 kamrába csak egy kincs kerülhet, majd ezután három üres mezőnek kell jönnie. Miután ezzel megvagyunk, minden piramist fel kell helyeznünk a táblára, ekkor egyetlen egy piramis helye kimarad, és ebbe a kincseskamrába értelemszerűen nem szabad kincsnek lennie. Ezután a kezdő játékos húz egy lapot, amin egy adott kincs van. A cél az, hogy úgy jussunk el ehhez a kincshez, hogy másikba közben ne botoljunk. Ha ekkor egy másik kincsbe botlanánk, akkor a következő játékos jön. Aki legutoljára megtalálja a kincset, az elnyeri a pontot és a hozzátartozó pontot is. Három különböző pakli kártya van, amikkel a pontszámok is nőnek, a második pakliban már esemény lapok is nehezítik a társasjátékot, a a harmadik pakli tartalmazza azt a lapot, amelynek kihúzásával véget érhet a játék. Ez a lap "a Fáraó elégedett" feliratot viseli. A nyertes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze a játék során, ha pontegyenlőség állna fenn, akkor a kevesebb lapot birtokló a győztes.

Ravensburger: Ramses 2.

II. Ramszesz az ókori Egyiptom talán legjelentősebb uralkodója volt. Uralkodási ideje elérte a 66 évet, ami a leghosszabb a fáraók sorában. Híres nagy szabású építkezéseiről, hadjáratairól, uralkodása minden bizonnyal a tetőpontját jelentette az egyiptomi civilizációnak. A történelem során minden lehetőséget megragadott, hogy bizonyítsa uralkodói nagyságát, hadvezéri bátorságát. A kutatói szerint, mivel közrendű családból származott, ez motiválhatta arra, hogy senki ne kérdőjelezhesse meg első számú uralkodói hatalmát. Több előző fáraó szobrát és templomát átalakíttatta a saját maga számára, ez akkoriban azonban nem számított ritkaságnak. Még vesztes csatáit is győzelemként tüntette fel, mivel a véleménye az volt, hogy népe csak akkor érzi biztonságban magát, ha uralkodója erőskezű és hatalma megkérdőjelezhetetlen.

3 megjegyzés:

  1. Takács Tímea vagyok a Maroslelei könyvtárból!Kaptunk egy Ramses 2 társasjátékot de sajnos nincs benne játékszabály!Hogyan tudnám azt megszerezni?

    VálaszTörlés
  2. A rendkívül gazdag, de sajnos kissé szétszórt fáraó életében kincseket gyűjtött az egész királyságából. Úgy döntött, hogy elrejti őket a piramisában, hogy elkerülje a lopást. Sajnos már nem biztos abban, hogy mit temettek el. Szerencsével képes leszel neki ismét kincsét megtalálni. A győztes az a játékos, aki a legtöbb fáraó kincsét megtalálja, és így a legtöbb keresőlapot gyűjti.

    Miután a zsetonokat behelyezték a játéktáblába, a tetejére helyezett piramisokat és a deszkát néhányszor megfordultak abban a reményben, hogy a játékosok nem tudják, hol található a kincs chips, az első játékos kincskártyát választ, amely hozzárendeli a számot vagy pontokat. a kincs megéri, ha a játékos megtalálja. A kincskártyákat három, az 1, 2 és 3 jelölésű cölöpre osztották. Miután az 1. halom kimerült, a játék a 2. halommal folytatódik, stb. A játékos a piramisot a tábla üres helyére csúsztatja. Ha nem található kincscsip, a játékos egy másik piramisot mozgat. Ha a zseton nem egyezik a kártyájával, akkor vége van. Ha kincset találtak, akkor a játékos megtartja a kincskártyát, de a token ott marad, ahol van.

    A kincskártyákkal az alábbiak szerint keverhetők össze eseménykártyák:

    Homokvihar: Fordítsa el a táblát 180 fokkal, és vegye ki a következő rakást a kártyáról.

    Ajándék: Haladjon a tizenkét kincs egyikéhez. Minden játékosnak, akinek van egy vagy több keresési kártyája, amely ezt a kincset ábrázolja, meg kell adnia neked egyet.

    Kockázat: Jelöljön ki két kincset, amelyek jelenleg nem jelennek meg a táblán. Először az egyikre, majd a másikra lépjen. Ha sikerül - jól sikerült! Ha nem, akkor el kell adnia az ellenfelek egyikének keresési kártyáját.

    Mirage: Keresési kártyát húz a jobb szomszéd kollekciójából. Ha képes elmenni ebbe a kincsbe anélkül, hogy hibát követne el, akkor megtarthatja a kártyát. Ha nem kezeli, akkor a jobb oldali szomszédnak el kell adnia az egyik kártyáját.

    Desert Poker: A választott játékosnak meg kell találnia egy kincset, amelyet kinevez. Ha sikerrel jár, akkor el tudja venni az egyik keresési kártyáját. Ha kudarcot vall, akkor vegye egyet az övéből.

    Vég játék: A fáraó boldog, mert az összes kincset megtalálták. Amint ezt (csak a 3. halom) kártyát megfordítják, a játék véget ér, és a játékosok összegyűjtik a keresési kártyáikon megjelenő pontokat.

    Miután minden játékos kincset talált, a táblát 90 fokkal elforgathatják egy kiválasztott irányba.

    Miután a második halom összes keresési kártyája elhasználódott, a "3" halom kerül felhasználásra. Ebben az utolsó fordulóban a keresőlapok összes kincse 4 pontot ér, és bárki, aki még nem volt különösen sikeres, az agy és a szerencse felülmúlhatja a többieket.

    Amikor egy játékos talál egy kincscsipot, amely nem az, amit keresett, akkor ki van kapcsolva a játékból. A többi játékos folytatja. A játék addig folytatódik, amíg az összes játékost kizárják, vagy a játék végkártyáját meg nem fordítják.

    Az összes játékos összeadja azokat a pontokat, amelyeket a gyűjtött keresőkártyákon megmutatnak. Az a játékos, aki a legtöbb pontot nyeri a győztes.

    VálaszTörlés